Зараз читаєте
Сповідь: таїнство духовного оздоровлення і полегшення тягару гріхів

Сповідь: таїнство духовного оздоровлення і полегшення тягару гріхів

Сповідь: таїнство духовного оздоровлення і полегшення тягару гріхів

Стаття звертає увагу на важливість Сповіді як таїнства духовного оздоровлення, яке може допомогти людині знайти мир і полегшити тягар гріхів. Дається кілька порад, як підготуватись до Сповіді та які гріхи потрібно визнати і покаятись перед Богом.

Як допомогти своїй душі очиститись від бруду гріховного та знайти мир і спокій

Церква заохочує вірних до Сповіді, адже це Таїнство є Таїнством духовного оздоровлення, яке дає людині сили рухатись далі, полегшуючи тягар гріхів. 

Як тіло наше потребує гігієни та підтримання чистоти – так і душа наша у покаянні, через Сповідь і Причастя, очищується від бруду гріховного, зціляється від ран, завданих пристрастями і порушенням Божих заповідей. Якщо хочете полегшити вашу тяжку духовну ношу – знайдіть час для Сповіді, прийдіть до храму та принесіть плоди покаяння перед Господом. 

Спочатку – кілька порад:  

• Сповіді не варто боятися – це не «допит», не «екзамен» і не «суд». А священник, який звершує це Таїнство, є вашим помічником, свідком, служителем Божим, якому дана влада прощати і відпускати гріхи (Ін. 20: 22–23).

• Без покаяння (добровільного визнання своєї провини) сповідь не буде дієвою. Бо сповідь – це зовнішній вияв нашого покаяння, в той час, як, власне, каяття – це глибокий внутрішній жаль за вчинені гріхи чи неправильні вчинки. Сповідь має на меті не просто перерахувати вчинені людиною гріхи, а відчути щирий жаль за свої провини, захотіти виправитись, змінитись на краще. Бо істинно кається той, хто сповідає гріхи свої, шкодує про них, має тверде переконання з Божою допомогою не вертатися до них та всіляко їх берегтися.

• Сповідуватись треба не лише за вчинені гріховні дії,  а й за гріховні думки, які ми приймаємо, а не відкидаємо, поборовши їх. Бо гріх як вчинок – це вже наслідок (плід), а причини (насіння) – всередині нас. Тож варто зважати не лише на зовнішні наші проступки, а лікувати душу. Змінивши свій внутрішній світ, ми зможемо впливати і на наші зовнішні вчинки.

Як підготуватися до Сповіді: 

1. Бути чесним з самим собою. Згадати всі свої гріхи, вчинені вільно чи невільно. На цьому етапі треба дуже пильно й рішуче остерігатися нещирості: ця спокуса походить від прихованої людської гордості та від диявола, який у своїй злобі найбільше зацікавлений, щоб звести нанівець наші зусилля і плоди покаяння.

Дивитися також
Вшанування спадщини та об'єднання в молитві за майбутнє країни.

Ми каємося в тих гріхах, що пам’ятаємо і які нам найбільше болять. Але найнебезпечнішими гріхами є приховані, ті, які за гріхи ми взагалі не вважаємо. Ми їх не бачимо, а вони в нас є, ми до них звикли і навіть їх не помічаємо, але вони розставляють нам пастки й далі. Тому важливий не стільки перелік гріхів – скільки, власне, душевне щире прагнення людини розкаятися у своїх провинах і виправитися. 

2. Налаштуватися на те, що сповідати потрібно гріхи, вчинені від попередньої сповіді (якщо це перша сповідь – то за все життя), виявляючи перед священником усі згадані недобрі, гріховні вчинки, слова, думки, наміри та прагнення. Для того, щоб сповідь не була безладною, бажано її впорядкувати, наприклад, за заповідями Божими. Приховувати гріхи немає сенсу, бо це має такі ж наслідки, як приховування від лікаря пацієнтом симптомів своїх хвороб. Кому людина робить гірше, коли обманює лікаря? 

3. Будьте готові сповідувати свої гріхи відверто, пам’ятаючи, що розповідаєте їх перед Богом, Який і так їх добре знає, але хоче вашого визнання та розкаяння в них. Не намагайтеся будь-чим виправдовувати свої гріхи або шукати в них провину інших.     

На Таїнство Сповіді треба прийти за душевним покликом і з покорою серця: тричі перехрестившись, поцілувавши хрест та Євангеліє, схилити свою голову та почати сповідування своїх гріхів. Священник слухає сповідь, а по її завершенні кладе єпитрахиль на голову сповідника і читає молитву, творячи рукою над головою сповідника хресне знамення. Потім той, хто щойно сповідався, хреститься і знову цілує хрест з Євангелієм. Далі сповідник, якщо бере участь у Літургії та отримав розрішення від гріхів, приступає до Святого Причастя. 

© 2015-2024 Всі права захищені. Політика конфіденційності файлів та Cookie

Прокрутіть до початку